kleinelievemooie dingen

by - 16 maart


"Enjoy the little things", een hele cheesy quote, maar zó belangrijk. Hoe fijn is het om in het weekend wakker te worden en te beseffen dat je nog helemaal niet hoeft op te staan. Of om de koelkast open te trekken en een taart te zien staan. Het zijn kleine dingen waar we soms zelfs niet bij stil staan, maar deze momenten waren de afgelopen tijd wel heel fijn.

❊ ❊ ❊

In een douche stappen waarvan het water al is opgewarmd.
O, ja. Daar kan ik zo van genieten. Niet rillend hoeven wachten tot dat verdomde water warm is en gewoon rustig het water over je schouders laten glijden. Heerlijk.


Een minder zware rugzak mee naar school nemen.
Je zou denken dat je op woensdagen niet zoveel in je tas zou moeten stoppen omdat je maar vier uur les hebt, maar bij mij is het een ander verhaal. Op woensdagen heb ik namelijk vlak na school een hoop activiteiten, die op hun beurt weer extra bagage opleveren. Ik ga elke dag met de fiets naar school, dus die zware rugzak is geen luxe.
Het valt niet vaak voor, maar soms weet je van tevoren dat er een leerkracht afwezig is, dus dan hoef je dat vak al niet mee te nemen naar school. Op zulke dagen is mijn rugzak heerlijk licht, en dan ben ik verbaasd hoe dat ding zelfs zo weinig kan wegen. Het fietsen gaat dan meteen een stuk makkelijker; kom ik tenminste niet helemaal buiten adem aan op school.

De geur van vers gebak opsnuiven uit de oven.
Ik bak niet vaak en ben geen keukenprinses, dus de geur van versgebakken cupcakes is vrij speciaal voor mij. Soms bakt mijn mama wel eens koekjes, of mijn papa een cake, en dan zit ik in de woonkamer rustig een artikeltje te tikken, ruik ik opeens die heerlijke geur van zoet deeg. Dan kan je de geurwolk bijna 'zien', als je begrijpt wat ik bedoel. En dan achteraf zo'n cakeje eten terwijl het nog warm is, mmm.



's Ochtends tijd over hebben voordat je naar school vertrekt.
Ik ben echt heel slecht in opstaan. Héél slecht. Meestal sta ik zo laat op dat ik me steeds heel erg moet haasten om nog op tijd op school te zijn. Niet leuk, maar ik doe er domweg niet eens iets aan.
Op dagen dat me iets leuks te wachten staat, zoals een uitstap of speciale feestdag, heb ik dan weer geen probleem om op te staan en kruip ik meestal ruim van tevoren al uit mijn bed. En dan sta je daar, ontbeten, aangekleed, klaar om te vertrekken. Kijk je naar het uur en zie je dat je nog een heel halfuur hebt! Die extra tijd besteed ik dan aan tot rust komen aan de piano, het lezen van blogs of een aflevering Vampier Diaries.

Een Starbucks'je opslurpen
Ik woon in zo'n klein boerenstadje waar je enkel een Blokker, Kruidvat, wat onbekende klerenwinkeltjes en eettentjes hebt in de winkelstraat. Niet echt een goede locatie om een Starbucks te beginnen.
Het gebeurt misschien slechts 1 keer per 3 maanden dat ik eens de Starbucks kan binnenlopen, zoals wanneer we na de examens per trein naar een grotere stad gaan. Laatst hadden we met school een uitstapje naar Luik en aangezien we na de tentoonstelling die we bezochten nog wat tijd over hadden voordat onze trein vertrok, werden we even los gelaten in en rond het station. En ja, er was een Starbucks! Dus het halve derde jaar die koffieshop in. Ik was gelukkig een van de eersten, dus ik moest niet lang wachten voordat ik mijn gemiste caramel frappuccino in handen mocht nemen. Heerlijk.



Zo, dit waren weer 5 momenten die mij blij maakten afgelopen weken. Er waren er absoluut nog veel meer, maar die bewaar ik voor een andere post...

Wat maakte jou nog blij afgelopen tijd?


You May Also Like

2 reacties

  1. Mhm ik ben ook dol op de geur van vers gebakken koekjes! Mijn kamer ruikt dan altijd meteen zo gezellig haha! x

    BeantwoordenVerwijderen