tale as old as time

by - 02 april


Aaah, ik typte de titel van dit bericht in en het liedje zit alweer in mijn hoofd. Ik was zo blij toen ik eindelijk, zittend in een bioscoopstoel, overenthousiast de typische Disney-intro op het grote scherm zag verschijnen. Ik keek al heel het jaar (en daarvoor) uit naar het uitkomen van de live-action remake van Beauty and the Beast. *neuriet echo van het melodietje*


❊ ❊ ❊

Dinsdag, was het. Ik had net mijn laatste examen afgelegd en om kwart over tien mochten we de school al verlaten. Omdat de film pas rond half vijf begon namen we natuurlijk nog niet meteen de trein en besloten Marie en ik eerst even te bekomen van het proefwerk en rustig, thuis, wat te eten.

We maakten ook een soort ijskoffie, daar komt binnenkort misschien nog een post over online.

We besloten de trein rond 14u te nemen. Zo waren we ruim op tijd voor de film begon en konden we tijdens het wachten nog een lekkere lollywafel opsmikkelen. Heel onhandig om te eten, maar het ziet er wel heel leuk uit. :)


        

Beauty and the Beast (geen spoilers)
De film overtrof al mijn verwachtingen. En geloof me, die waren hoog.
De beelden waren ontzettend mooi en Emma Watson ziet er prachtig uit. Ik vond de intro (je-weet-wel, het kasteel met dat verwerk) al geweldig. Het was een beetje aangepast aan het verhaal met op het einde een roos en ooooh, na die intro was het al duidelijk voor mij.
Ik heb vroeger wel een paar keer de tekenfilm gezien, maar ik wist niet meer precies hoe het verhaal in elkaar zat. De film heeft mijn geheugen dus mooi opgefrist.
Emma Thompson als Mrs. Potts, Ewan McGregor als Lumière, ... Zelfs de sprekende voorwerpen waren geweldig gecast.

Je kan het best een soort musicalfilm noemen (als zoiets bestaat, haha). Er komen veel liedjes in voor, en normaal gezien haat ik dat. Zo'n tijdverspilling! "Ga nu maar gewoon verder met het verhaal, jaja."
Bij Beauty and the Beast was dit niet het geval. De liedjes zijn echt heel mooi en absoluut niet saai. Ik denk er zelfs aan om de soundtrack op cd te kopen...

Ik was eerst bang dat ik het heel vreemd ging vinden om Emma Watson als Belle te zien en dat ik haar steeds met Hermelien Griffel zou vergelijken. Maar hoewel dat beide personages echte boekenwurmen zijn, heb ik dat probleem nooit gehad!

Het enige minpuntje was dat ik die prins als beest soms wel knapper vond dan als mens, maar bon.

Dus als jij er nog over nadacht hem in de bioscoop te gaan kijken, doen.


You May Also Like

13 reacties

  1. Wat leuk! Ik heb er al veel goeds over gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vertel ook niet echt iets nieuws, denk ik :p

      Verwijderen
  2. Ahh jemig wat heb ik zin om naar Beauty and the Beast te gaan, en nu gewoon nog meer! Hij lijkt me echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben hem ook gaan kijken vorige week, en ooh, zo een mooie film! Je hebt het prachtig beschreven, echt. Hihi, ik was ook bang dat ik Belle heeldetijd zou zien als Hermelien maar ik heb er geen moment meer aan gedacht! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha bedankt! En ja, gelukkig maar! Xx

      Verwijderen
  5. De film lijkt mij ook zo mooi, ben zo benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahah! Oh ik vond het wel een prettige verschijning toen de beest in een prins veranderde hihi. Hij was tof he! Ook precies zoals de tekenfilm gaat. Ook dat intro liedje, zo leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de gelijkenissen met de tekenfilm zaten inderdaad goed! :)

      Verwijderen
  7. Oh, ik ben ZO nieuwsgierig! Ik heb ook echt enorm hoge verwachtingen (ben best wel bang dat ze té hoog zijn), maar jouw review klinkt zo goed! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er zeker van dat het aan jouw verwachtingen zal voldoen! Hij is ook écht heel goed. :)

      Verwijderen