een frietjesatelier • hotspot antwerpen

by - 26 mei


Eind februari brachten we nog een bezoekje aan Antwerpen. Dit om een filmfestival voor kinderen bij te wonen. Mijn broer nam hier namelijk aan deel (en won uiteindelijk de juryprijs in de categorie animatiefilm! 3x hoera!). Maar toen we in Antwerpen aankwamen en na lang zoeken eindelijk een parkeerplaats hadden gevonden, hadden we nog niet geluncht. Gelukkig was papa daarop voorbereid en hij begeleidde ons naar het frietkot van Sergio Herman.


❊ ❊ ❊

Het Frites Atelier Amsterdam van sterrenkok Sergio Herman is een chique versie van een frituur. Langs de buitenkant ziet het er uit als een dure, vintage winkel. Aan de binnenkant werd er gewerkt met marmer, gouden accenten en antieke spiegels. Echt heel stijlvol.
We kwamen er rond half 12 aan en we konden zonder al te lang te moeten wachten al bestellen. Net goed, want om tien voor twaalf was de rij al een stuk langer.

Zo'n bakje lijkt misschien weinig, maar ik kreeg het écht niet op. Ik ben sowieso geen grote eter als het op frieten aankomt, maar papa kreeg het op. Hij vond het net genoeg, zei hij.

Op de foto's kun je de 'Flemish Beef Stew'-variant en de 'Sergio Herman's Seasonal Special' zien. Mijn broer had een bakje friet met pindasaus, ook wel de 'Indo Peanut' genoemd. En voor 6,50 euro verwacht je dat zoiets heel erg lekker is. En dat was het ook! Gelukkig.
Ik vond de frietjes er eerst nogal raar uitzien, met de grijze en bruine stukken korst die er nog aanzaten, maar daar merkte je niets van. De saus vult heel erg én het ziet er supermooi uit. 

Aan alles is gedacht in het Frites Atelier. Zien de bakjes er niet mooi uit? En de servetten waren zelfs leuk. Cartoons over aardappels. Geweldig, toch?

Voor 3 euro heb je er ook nog homemade icetea bij, trouwens. Ik ben geen fan van icetea, maar volgens mijn broer was het wel lekker!

Het is zeker voor herhaling vatbaar en ik raad iedereen aan om tijdens een shopsessie in Antwerpen even hier te stoppen voor de lunch. Maar of dit een gewone frituur kan vervangen? Nee, dat niet. Een gewoon frietje met een frikadel blijft natuurlijk het beste. :)
Woon je niet meteen zo dicht bij Antwerpen? Geen probleem, in Den Haag, Arnhem en Utrecht bevindt zich ook een Frites Atelier!




You May Also Like

5 reacties

  1. Wat leuk! Ik heb ze nog niet geproefd, maar ze zien er wel lekker uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf dat je daar geweest bent! Het ziet er zo onwijs goed uit! In mijn stad zit er ook eentje, waar ik nog nooit geweest ben (Shame on me!!)
    Leuk artikel <3
    Liefs Florentine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmmmm dit ziet er zo lekker uit! En bovendien is deze post echt leuk geschreven

    BeantwoordenVerwijderen