elenadewy en hoe het begon • day 2

by - 10 mei


Dag nummer 2 van mijn '30 days of Elena'. In deze post vertel ik vanwaar mijn blognaam komt en hoe ik nu eigenlijk in het bloggerswereldje terecht ben gekomen.



Elenadewy
Ik ben er nog steeds niet uit of ik de naam liever als Elenadewy of als ElenaDewy schrijf. Een hoofdletter verschil, maar als perfectionist moet dat ook goed zitten. (Laat zeker even weten wat jij leuker/mooier vindt.)

Maar goed, Elenadewy, vanwaar komt dat nu eigenlijk? Ha. Ha. Het is allemaal vrij logisch: Elena is mijn voornaam (nooooo!) en Dewy is een speelse afkorting van mijn achternaam. Ik heb die naam 2 of 3 jaar geleden al bedacht, maar nooit met de intentie die ooit als blognaam te gebruiken. Oorspronkelijk was deze bedoeld  als nieuwe gebruikersnaam voor Instagram, die ik nu nog steeds gebruik! Komt goed uit, niet?

Ik heb dan uiteindelijk ook voor ElenaDewy (ik wissel even af met de twee opties waar ik het eerder over had om aan te voelen wat het leukst is, hahaha) gekozen omdat ik de gebruikersnaam ook gewoon nog niet moe gekeken en geluisterd was. Ik vind hem nog steeds heel toepasselijk na 2 jaar. En dat is belangrijk, dat je je blognaam niet zat wordt. Daardoor heb ik meerdere van mijn voormalige blogs moeten beïndigen. Ten slotte kan je niets fouts doen met je eigen naam, dus als ik Elenadewy uiteindelijk toch niet meer mooi vind, is de naam veranderen naar gewoon 'Elena' geen grote onderneming.

Ja, ik ben blij met mijn (blog)naam. Nooit gedacht dat ik hier zo een lang verhaal over zou kunnen schrijven, trouwens, haha.

Hoe ik begon met bloggen
Het oprichten van mijn allereerste blog was een idee van een van mijn ouders. 9 jaar was ik. In die tijd schreef ik heel veel verhaaltjes en gedichten. Ik had toen ook een juf die heel veel bezig was met lezen en boeken over het algemeen, dus zij heeft mij (of ons) daar zeker heel goed in ondersteund. We mochten dan onze verhalen voorlezen voor de klas, heel leuk!

Maar mijn ouders gaven mij dus het idee die verhaaltjes op een blog te plaatsen, zodat ook mijn oma, opa en andere familieleden ze konden lezen. Ik vond het meteen een geweldig idee en vond het dan ook vooral leuk om de lay-out, de indeling en de kleurtjes en afbeeldingen aan te passen. Het ontwerp dus. Het uitzicht van mijn blog veranderde dan ook minstens een keer per week. Ik denk dat ik 2 jaar lang daar heb geblogd voordat er een pauze kwam. Ik schreef een tijdje niet meer. Ik vond de verhalen die ik had geschreven kinderachtig.

Ik stopte dus met mijn gedichtjes en verhaaltjes online te publiceren.

In 2014 ging ik op vakantie naar Thailand en een tijdje op voorhand maakte ik opnieuw een blog aan - alweer op aanraden van mijn ouders - zodat familie en vrienden de maand die we in Thailand beleefden een beetje meevolgen. Ik had opnieuw de smaak te pakken. Foto's maken, mijn avonturen opschrijven, ik vond het geweldig.
Ondertussen bleef ik natuurlijk wel gewoon actief op internet en zo kwam ik onder andere de blog van Jiami tegen, toen nog Lifesplash. Het einde van de Thailandreis naderde, maar ik wilde door blijven bloggen! Jiami inspireerde me om een lifestyle- en beautyblog te beginnen. Na lang zoeken naar een naam werd mijn eerste lifestyleblog geboren, in Thailand!

Daar heb ik precies een jaar geblogd. Ik schreef toen over vanalles, lifestyle, beauty, fashion, ... Ik wilde alles uitproberen en blijven doen, maar achteraf bleek dat fashion en beauty helemaal niet mijn ding zijn. De artikels die ik postte die over dingen uit mijn eigen leven gingen, dingen die ik graag deed, die schreef ik het liefst. Ik zat uiteindelijk ook weer met het probleem dat ik de naam niet meer leuk vond, dus dan maar een nieuwe blog!

Op Words of Elegance ben ik heel mooi gestart, maar zoals iedere blogger was ik wel eens inspiratieloos en dan had ik écht geen zin om te bloggen. Maanden gingen voorbij zonder dat ik iets van me liet horen, daar heb ik nog steeds spijt van. Maar tijdens die periode had ik ook veel tijd om na te denken. Eerst dacht ik dat het bloggen voor mij voorbij was, maar aan de andere kant miste ik het wel. Dus na lang aarzelen vond ik dat ik het gewoon moest doen. Het maakte niet uit dat mensen dan dachten: "Amaaai, ze heeft alwéééér een nieuwe blog". Het was belangrijker dat ik deed wat ik graag deed en er zelf helemaal achter stond. En dat kon alleen gebeuren door een gloednieuw google-account, blogger-account, blog.


En nu ben ik hier. Drie maanden had ik aan Elenadewy gewerkt, achter de schermen is er zoveel gebeurd. Dit artikel schreef ik al een week voor de allereerste post. Ik ben nog steeds blij met al mijn keuzes. Of ik nu 1 of 10 blogs zou hebben gehad. Schrijven zou ik voor geen goud willen missen.

Wow, dit werd dieper dan ik had verwacht en mijn bedoeling was.

Haha, zo, dag 2 zit erop. Bedankt voor het lezen!
30 days of Elena. Day 1.

You May Also Like

12 reacties

  1. Ik ben echt van de hoofletters, het staat vaak gewoon zoveel mooier. Daarom zou ik zelf voor ElenaDewy gaan denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahha wat een struggle met je naam! Je vindt vast en zeker wel uit wat je nu leuker vindt en wat niet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hah, ja, stiekem heb je altijd wel een voorkeur maar durf je het niet toe te geven :p

      Verwijderen
  3. Super leuk om te lezen! Ik vind dat je super blogt. Ik vind ElenaDewy heel mooi.
    Liefs, Florentine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het allebei leuk klinken hoor, hihi! & leuke dag 2 van je challenge! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beide namen klinken leuk ;) Ik herinner me nog de struggle toen ik een naam moest kiezen voor mijn blog, haha. Je hebt trouwens echt een mooie blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ja, altijd dat getwijfel hè :p

      Verwijderen
  6. Wow !? Hoe kan het dat ik jouw blog nog nooit ben tegengekomen ? Je blogt super tof ! Een echte inspiratiebron voor mij (als beginnende blogger - oepsie ) Je hebt dit artikel echt super tof geschreven ! Mijn voorkeur gaat toch naar de hoofdletters !

    Liefs xx Leen
    --> https://aluminiumfolie.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aww, hoe lief is die reactie?! Doet me echt plezier! Xx

      Verwijderen