over de vakantie en een wereldkaart

by - 29 juni


Het is bijna vakantie! Ik hoef alleen nog maar mijn boeken terug in te leveren en te wachten op mijn uitslag, en dan kan hij officieel beginnen! Ik heb heel veel zin in de vakantie, hij is helemaal volgepland! Ook kreeg ik van Wereldkaarten.nl een wereldkaart opgestuurd, waardoor ik al snel helemaal in de stemming was om naar Amerika te vertrekken, maar daar kom ik nog op terug! Pak er een koekje bij en laten we even bijpraten.


❊ ❊ ❊


Over de wereldkaart
De webshop Wereldkaarten.nl benaderde mij en van hen kreeg ik deze mooie wereldkaart opgestuurd! Ik ben er heel blij mee, want ik zocht nog iets om de muur boven mijn bed op te vullen.

Ondanks de grote (en dan echt heel grote) keuze aan verschillende designs, koos ik gewoon voor een klassieke wereldkaart op poster, omdat je zo'n kaart niet beu wordt. Maar daarbuiten heb je ook prachtige varianten met een modern, geometrisch design of juist heel vintage! Je kan trouwens ook kiezen tussen verschillende materialen: op plexiglas, op aluminium, en zelfs op hout!

De kwaliteit is prima, en ik kan ook zeggen dat het vrij stevig papier is; ik heb de kaart een aantal keer terug van de muur moeten halen omdat ik hem weer ergens anders wilde hangen, maar ondanks mijn soms onvoorzichtige bewegingen zijn er geen kreuken in gekomen!
De kaart is heel mooi afgedrukt, en de kleuren zijn net zoals ze moeten zijn! De kaart kan zo uit een gigantische atlas komen! throwback to examen aardrijkskunde (Hé, en nu ik daaraan denk, het leren van dat examen zou zoveel leuker zijn geweest met deze kaart, haha.)

In ieder geval zijn de wereldkaarten van Wereldkaarten.nl zeker aan te raden als je je interieur snel en mooi een nieuwe look wil geven.


Over de vakantie
Oké, hélemaal zit hij niet volgeboekt, maar toch bijna! De eerste twee weken van juli heb ik nog ruimte om dingen te plannen met vriendinnen, zoals een picknick of een sleepover. Hmm, een picknick is misschien wel echt een goed idee...
Na die eerste weken is het dan tijd voor het jaarlijkse kamp met de scouts, waar ik weer net zo hard naar uitkijk als de voorbije jaren! Doordat ik nu weer een groep hoger zit, wordt het kamp ook weer een paar dagen langer omdat we helemaal met de fiets naar de kampplaats trekken. Het is ver (zo'n 140 km!), maar de afstand schrikt me niet af, want dat is weer een extra avontuur erbij!

Drie dagen zitten er tussen het kamp en onze grote reis. Drie dagen om uit te rusten, kleren uit te pakken, kleren te wassen, en kleren terug in te pakken om mee te nemen naar de Verenigde Staten van Amerika. Een maand gaan we rondtrekken door de Westkust. Onze eerste stop? Las Vegas! Hier eindigen we trouwens ook onze reis weer, maar daar tussenin zitten verschillende National Parks en zo ook San Francisco, Los Angeles, Death Valley en we gaan kijken naar een show van Cirque Du Soleil. Ik ga zorgen voor héél veel foto's, zodat ik die, wanneer we weer thuis zijn, allemaal in blogposts kan verwerken en jullie verslag doen over mijn reis. Ik ga net zoals vorige vakantie ook alle tickets, bonnetjes en stickertjes verzamelen om die te plakken in - niet mijn smashbook - mijn travel journal, dat ik een paar weken geleden kocht. Daar komt ook nog wel een artikel over online, maar eerst moet deze vakantie maar eens écht gaan beginnen.

Ik bedenk me ook net dat ik heel veel blogposts ga moeten inplannen, zodat het hier geen 6 weken stil is, maar daar vind ik nog wel iets op!


Zo, nu weten jullie dus ook wat mij te wachten staat deze vakantie.
En wat gaan jullie zoal doen?

Dit artikel bevat gesponsorde producten die mij zijn opgestuurd door een bedrijf. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het product. Voor meer informatie kan je terecht bij de Disclaimer.

You May Also Like

14 reacties

  1. Oh! Zalig, zowel die wereldkaart als de reis naar Amerika! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Louise! Geniet jij ook van je vakantie!

      Verwijderen
  2. Wauw, zo jaloers op die wereldkaart! En op je reis naar Amerika ;) ga je ook foto's plaatsen op je Instagram? X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, bedankt! En ja hoor, ik denk dat ik dan wel meer dan genoeg materiaal ga hebben om te posten op Instagram! :)

      Verwijderen
  3. Wat een mooie kaart! Ik heb er zelf ook een op mijn kamer staan, echt heel erg leuk. En heel erg veel plezier op je vakanties! Ben stiekem wel jaloers, Amerika, hoe vet! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ze zijn leuk hè? Dank je wel! Xxx

      Verwijderen
  4. Ik heb altijd al een beetje een zwak voor wereldkaarten, ze zijn gewoon zo gaaf en avontuurlijk. En veel plezier in je vakantie! Ik zou willen dat ik met je meekon wan6t hoe gaaf zeg je gaat gewoon naar Amerika.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een toffe vakantieplannen! Alvast veel plezier :) En een mooie wereldkaart ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel plezier alvast in de vakantie! Ontzettend gaaf dat je naar Amerika gaat!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, Amerika! Daar zou ik ook echt zo graag naartoe willen! Heel veel plezier, en ik ben al benieuwd naar de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen