brush pens in the journals

by - 25 juli


Het was dat ik nog een bon van de Standaard Boekhandel had, want wat ben ik blij met deze pennen!

                         

Ik zag ze liggen en ik was meteen overtuigd. Ik moest die beruchte brush pennen eens uitproberen. Toevallig had ik die ochtend zelfs nog wat opzoekwerk gedaan over die dingen, en opeens lagen ze voor mijn neus! De Ecoline Brush Pennen van Talens (10 stuks) zijn te koop voor €19,95 in de Standaard Boekhandel, waar ik ze dus heb gevonden, maar online vind je ze goedkoper.
Ik heb eerst wat moeten oefenen, en kan het nog steeds niet perfect hoor.

Ik moet toegeven dat het er allemaal veel simpeler uitzag dan in werkelijkheid. Het is dus de bedoeling dat je, bij elke lijn waarbij je pen naar beneden glijdt, je harder drukt om de lijn dikker te maken. Wanneer je omhoog gaat verminder je de druk en zo krijg je het mooie contrast tussen dikke en dunne lijnen én het echte kalligrafie-effect.


Zoals je wel kan zien heb ik ze al gebruikt in mijn Bullet Journal én mijn Travel Journal. Een packing list en een kleine kalender waarop af te lezen is waar we ons elke dag bevinden in Amerika heb ik een mooie titel gegeven met mijn brush pennen. Oh, en een weekly spread in mijn Bullet Journal natuurlijk.

Het enige minpuntje dat ik voor deze brush pennen kan bedenken is dat als je met donkere kleuren net iets te enthousiast te werk gaat ze doordrukken, maar ik probeer dat te voorkomen door heel rustig te schrijven en niet te hard te drukken. De kleuren zijn precies zoals ze er aan de buitenkant uitzien en het schrijft heel erg gemakkelijk. Ze hebben een normale penseelpunt én ze zijn geurloos! Want met zulke pennen heb je vaak een vervelende alcoholgeur.

Ik heb momenteel nog maar 2 stijlen uitgeprobeerd, het klassieke modern calligraphy lettertype en eentje met drukletters. Ik hoop er nog wel een paar andere te ontdekken.


Wat vind jij van mijn brush pennen?



You May Also Like

22 reacties

  1. Oh ik moet ook nog steeds zo'n setje aanschaffen! Ik ben sinds kort ook begonnen met handletteren en die pennen zijn echt een musthave.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw hoe mooi gedaan! Ik zag ze hier in China heel goedkoop en was aan het twijfelen om ze te kopen, maar nu ik dit gezien heb wil ik ze ook hihi :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh, hoe is het daar in China? :D Ik raad ze echt aan, dus voor een lagere prijs zeker een must!

      Verwijderen
  3. Ooo wat ziet je bullet journal er tof uit! Ik gebruik ze voor mijn handletter werkjes, maar zo'n bullet journal ziet er toch ook wel leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Daisy! Wat tof dat jij ook aan handletteren doet! :)

      Verwijderen
  4. Zo leuk! Ik ben nog op zoek naar goede brushpennen, dus deze blogpost komt zeker van pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw je kan zo mooi schrijven! Ik gebruik ze zelf ook en ik vind ze zelf ook fijn in gebruik :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooo, nog iemand die er bekend mee is! Bedankt! :)

      Verwijderen
  6. Jou bullet journal is echt mega mooi holy moly. Deze pennen heb ik ook, ze zijn zo mega fijn! Ik ga je blog volgen want ik ben echt mega fan. Oke dat was het wel dooeei

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaah, wat een geweldige comment dit <3 Dank je wel!!

      Verwijderen
  7. Zalig! Je hebt echt een prachtig bullet journal!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Woooow!! Je bent echt heel goed in dit! hele gave lettertypes! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat ziet er echt heel goed uit! je hebt het heel mooi gedaan. x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er superleuk uit! Leuke pagina's ook in je Bullet Journal! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa, het is heel tof om mee bezig te zijn! Dank je! Xoxo

      Verwijderen