series die ik keek of nog steeds kijk

by - 14 juni


Naast de bekende series zoals Pretty Little Liars en The Vampire Diaries kijk ik nog wel een paar andere leuke dingen. Zo was ik de afgelopen weken helemaal in de ban van The 100, maar meer daarover verder in dit artikel.


❊ ❊ ❊

The 100
Eén van mijn vriendinnen raadde me deze serie aan, en daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor. Deze serie is perfect als je van films zoals The Hungergames en Divergent houdt! Ik zit inmiddels al aan seizoen 3, en hoewel de dingen zich vaak herhalen, komen ze toch steeds onvoorspelbaar.

Black Mirror
Om de één of andere manier begon ik met aflevering 1 van het derde seizoen. Een vreemde fout van Netflix? Maar ik had het niet door! Toen ik, na het kijken van die aflevering, zag dat ik aan seizoen 3 bezig was, besloot ik maar gewoon daarop verder te gaan en de eerste twee seizoenen later te kijken. Dus ik zet aflevering 2 van seizoen 3 op. Allemaal goed, maar waar waren de personages van de vorige aflevering heen?
Na de verschillende beschrijvingen van de afleveringen te lezen kwam ik erachter dat elke aflevering een apart verhaal is. Zo'n serie had ik nog nooit gevolgd, maar ik was wel meteen enthousiast! Elke aflevering heeft ook nog eens een open einde, waardoor je meteen online research wil doen naar bepaalde theorieën en plottwists. Elke verhaallijn heeft een boodschap, en die heeft meestal te maken met het gebruik van technologie, al dan niet in de toekomst. Want dat is het algemene thema: technologie. Wat hebben de makers van Black Mirror een geweldige fantasie, zeg!
Ik kan hier echt nog zoveel over vertellen... Afleveringen die ik kan aanraden zijn: 'Nosedive', 'Fifteen Million Merits' en 'Playtest'. Het is dus helemaal niet nodig om ze in de juiste volgorde te kijken.

Stranger Things
Oké, deze kende je vast wel. Maar mag ik toch nog even zeggen hoe geweldig ik het eerste seizoen vond? Ik vind de beelden echt prachtig en subtiel mysterieus. Ik rondde de serie af ergens in januari en wacht dus al een tijdje op seizoen 2 en laat het alsjeblieft niet meer lang duren!
Dus moest je al die tijd getwijfeld hebben over deze serie, ga hem toch maar even kijken.

Unbreakable Kimmy Schmidt
Oké, je moet ervan houden. Ik vind dit is geen typische serie met een meeslepende verhaallijn of interessante mysteries, maar je kijkt hier eerder een aflevering van wanneer je even zin hebt in iets helemaal anders. Iets komisch met flauwe humor! Dubbelzinnige grappen die een tikkeltje spotten met de maatschappij, ja het heeft wel iets. Hoewel ik het soms allemaal wat overdreven vind, is het toch aangenaam om even iets luchtigs te kijken!


❊ ❊ ❊

Morgen heb ik mijn eerste examen. Latijn. Ik ben blij dat we daarmee beginnen, dan ben ik van het meest stressvolle examen af, haha. Nog twee weekjes doorzetten en dan is het vakantie. Aaah, vakantie. Ik kijk er zo hard naar uit. Er staat héél veel leuks op de planning! Binnenkort meer daarover, hihi... 
Veel succes met jullie examens, of geniet van je vakantie, als je al klaar bent :)

Welke series kijk jij?

You May Also Like

15 reacties

  1. Op dit moment ben ik helemaal verslaafd aan Riverdale! Maar ook aan Once Upon A Time, Supergirl en Modern Family... Stranger Things wil ik ook nog graag kijken!

    Veel succes met de laatste weekjes van school!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar heb ik ook veel goeds over gehoord!
      Dank je wel :) xx

      Verwijderen
  2. Succes met je examen morgen! En ik kende al deze series nog niet, oeps.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Oh, je moet ze zeker eens proberen!

      Verwijderen
  3. Leuk!! Ik houd van series<3 Ik ben momenteel bezig met PLL, wat bijna afgelopen is. Dus ik moet maar snel eens een nieuwe serie uitkiezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik wacht nu even tot er weer een paar nieuwe afleveringen zijn van Pretty Little Liars, zodat ik ze allemaal in 1 keer kan kijken. Ik vergeet namelijk vaak wat er de vorige keer is gebeurd, haha!

      Verwijderen
  4. Oeh ik heb er van deze geen een gekeken haha. Ben op het moment New Girl aan het kijken, vergelijkbaar met Kimmy Schmidt ;) Gewoon even voor tussendoor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben nu ook The 100 aan het kijken! Echt leuk! En ik heb morgen ook mijn examen Latijn! Succes nog met de andere examens. X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The 100 vind ik zelf ook een hele gave serie (heb em al helemaal uitgekeken)! Ik kijk ook nog Scorpion (een grappige serie met leuke personages). Nog succes met je examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kijk nu 24, een hele oude serie maar wel heel leuk!! Is trouwens niet te volgen via netflix haha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik keek ook the 100, maar ben gestopt bij het laatste seizoen... ik was het even beu haha ;)
    Verder is er nog een hele waslijst aan series die ik kijk/keek: Arrow, the Flash (ben ik gestopt), Girlboss, Daredevil, Luke Cage, New Girl, Riverdale... Die laatste is trouwens echt verslavend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stranger Things heb ik ook gezien. Die vond ik erg leuk! En heb ook een paar afleveringen van Black Mirror gezien. Momenteel kijk ik The Killing, erg verslavend is 'ie trouwens haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk! Een aantal van die series kijk ik ook. En GoT, natuurlijk. x

    BeantwoordenVerwijderen