het pakte nog beter uit • how to: watercolor blog graphics

by - 18 juli


Afgelopen week kreeg ik een idee. Ik was namelijk op Pinterest aan het zoeken naar leuke ideetjes voor nieuwe social media buttons of een logo voor mijn blog. En wat vond ik al die watercolor designs toch prachtig! Het probleem was dat zulke mooie dingen - natuurlijk - geld kosten. En ik dacht: 'Zoiets simpels moet je toch ook zelf kunnen maken?'

❊ ❊ ❊


Ik begon te schilderen met de bedoeling dat de kleuren die ik op papier gebruikte, na bewerking min of meer hetzelfde op het scherm zouden blijven. Ik was dus mis. Oké, als je goed bent in photoshop en ook de mogelijkheden hebt het te gebruiken, geloof ik best dat dat kan lukken. Maar als je net zoals mij alleen aan PicMonkey.com denkt, dan baal je wel een beetje dat je die kleuren voor niets allemaal zo mooi hebt gemengd. Maar, ik heb nu een watercolor cirkeltje in alle kleuren van de regenboog.


Watercolor graphics

   benodigdheden
  • waterverf + penselen
  • papier
  • scanner of camera
  • picmonkey.com of een ander fotobewerkingsprogramma
   how to
  1. Verf cirkels, strookjes, vlekken of welke vorm je ook wilt op papier.
  2. Laat de verf drogen en maak afzonderlijk foto's van de figuren.
  3. Upload de foto's naar een computer en surf naar picmonkey.com.
  4. Kies voor een 'Blank canvas' design en voeg de foto toe als een 'Overlay'.
  5. Klik op de foto. Er zou nu een apart venstertje moeten verschijnen. Gebruik de 'Eraser'-functie om de achtergrond van de figuur weg te gummen. Dit is precisiewerk en kan lang duren bij ingewikkelde figuren, daarom raad ik aan om met een cirkel te beginnen.
  6. Gebruik nu bij de functie 'Basic' het kleurenpaneel om de kleur aan te passen. Je zal een beetje moeten zoeken welke kleuren het mooist uitkomen. Let er ook op dat hoe lichter je gaat, hoe minder het watercolor effect zal worden.
  7. Kies ten slotte bij de 'Basic Edits' voor een transparant canvas en sla je graphic op!





Social Media Buttons

   benodigdheden
  • figuur (cirkel, vierkant, ...) uit de vorige DIY
  • transparante sociale media logo's (klik hier voor de zwarte versie, klik hier voor de witte versie)
  • picmonkey.com of een ander fotobewerkingsprogramma
   how to
  1. Surf naar picmonkey.com en kies opnieuw voor een 'Blank Canvas' design.
  2. Voeg het watercolor figuurtje en de sociale media iconen toe als 'Overlay'.
  3. Als je voor de zwarte hebt gekozen, kun je ze gewoon over het figuurtje plakken en kun je de button opslaan! (Sla de volgende stappen over.) Als je voor de witte hebt gekozen, moet je nog een extra stap doen.
  4. Klik op het logo van de sociale media en duid bij 'Blend modes' de optie 'Add' aan.
  5. Plaats het icoon op het watercolor figuurtje en gebruik de 'Eraser' om indien nodig de achtergrond nog wat extra weg te gummen. Hierna kun je de button opslaan!
Ik vind het heel erg leuk geworden! Zo zie je maar dat niet alles altijd volgens plan moet gaan om toch goed uit te pakken.



You May Also Like

5 reacties

  1. Aah wat leuk! En vrij simpel eigenlijk nog! Goeie tips! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh mega leuk om zo ook bezig te zijn in photoshop! Echt tof om dit zelf te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er zo leuk uit! Ik ga je tips zeker toepassen en het zelf eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow echt superleuk dat je dit zelf zo mooi kan maken! X

    BeantwoordenVerwijderen